DSG-automaat

Wij zijn ook uw garage om uw DSG olie te verversen, de DSG6 en de grotere DSG7-modellen hebben een koppelingsset die in de olie draait(motoren vanaf 1,9L cilinderinhoud), deze MOET elke 60.000km ververst worden, incl. een nieuwe filter.

6-traps DQ250 (1.9TDI 2.0TDI 2.0TFSI)
7-traps DQ381/2 (vanaf ~2017 2.0TFSI 2.0TDI)
7-traps DQ500 (Transporter, Tiguan, RS3/TTRS)
7-traps DL501 (Audi A4/5/6/7 >2015)
7-traps DL382 (Audi A4/5/6/7 2015>)

Gewone automaten hebben officieel volgens de fabrikant geen verversingsinterval maar wij vinden dat het elke 100.000km toch echt vervangen dient te worden.

Bij de moderne DSG7-droge platenkoppeling( DQ200 1.0TSI, 1.2TSI, 1.4TSI, 1.8TSI en 1.6TDI) heeft relatief veel slijtage op de platen zelf, versleten platen komt al bij 30.000km voor. Wij hebben de juiste gereedschappen om deze DSG koppeling voor u te kunnen vervangen.
Tevens raden wij aan de software van de DSG7-bak aan te passen.

Een DQ200 DSG-7 drogeplaat-koppelingsset vervangen kost €1300 euro incl BTW incl. montage, incl de DSG-software aanpassing, dit kost €350,= i.c.m. met het vervangen van de DSG7 koppeling.
Bij auto’s die dat aantoonbaar hebben vervalt de €350,= 

Originele Dubbelkoppelingsset van LUK

Uiteraard kan het ook voorkomen dat de koppelingsset van een natte koppeling slijt, nu komt dat overigens niet zoveel voor, maar het kan, ook deze kunnen we voor u vervangen, vraag ons voor een prijsopgave.